20090822

N11 : KJ Masih 'Dihantui Oleh Hantu Zaman Jepun'


Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata beliau masih menunggu jawapan daripada Pakatan Rakyat berhubung tiga isu besar yang dibangkitkannya dalam kempen pilihanraya kecil DUN Permatang Pauh.

Pertama: Isu pengundi hantu dalam pilihanraya kecil ini.
Kedua: Mengapa PAS tidak mendapat kerusi exco dalam kerajaan negeri Pulau Pinang;
Ketiga: Mengapa tiada sebarang rancangan atau pelan pembangunan buat rakyat sekiranya calon PAS menang di Permatang Pasir.

Saudara Khairi Jamalauddin anak menentu kepada mantan Perdana Menteri yang digulingkan oleh 'seseorang'. Izinkan saya menjawap bersoalan saudara.

1. Itu bidang kuasa Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Sebagai Ahli Parlimen, saudara sepaututnya lebih mengetahui. Sila rujuk kepada SPR bukannya Pakatan Rakyat (PR).

2. Di Sarawak, Umno langsung diHARAMkan untuk ditubuhkan, wakil rakyat dan exco sudah tentu tiada. Adakah Umno diHARAMkan untuk mentadbir bersama-sama Barisan Nasional di Sarawak. Malah PAS mempunyai portfolio dibeberapa anak syarikat Kerajaan Negeri dan Ahli Majlis Daerah-Perbandaran di Pulau Pinang. Umno langsung tiada di Sarawak.

3. PR bukan seperti BN-Umno yang penipu dalam janji Pilihanraya Kecil. Sebelumnya janji Tan Sri Muhyiddin Yassin di PRK Manek Urai, pelan jamabatan dan Kota Argomolitan pun belum didrafkan sehingga hari ini. Setakat janji pembangunan kosong bukan praktikal PR dalam berkempen PRK. PRK Parlimen Permatang Pauh yang lepas, Datuk Seri Najib Razak berjanji untuk memberi sumbangan kepada masjid-Surau.

Sehingga hari ini hanya janji 'tong kosong'. PR-PAS tidak mahu jadi 'tong kosong' seperti Najib dan Muhyiddin. Pelan pembangunan DUN Permatang Pasir dibangun-selia oleh kerajaan negeri dalam perlaksanaan bajet tahunan.

Ulusan :

Patutlah Najib tidak memberi jawatan kepada saudara. Banyak pekara yang tidak diketahui tentang undang-undang negara dan perihal parti yang saudara naungi. Kepada saudara dan ahli BN-Umno yang beragama Islam saya ucapkan selamat beribadah dan berpuasa.

No comments:

Post a Comment