20090804

KELUHAN AMK

Saya menerima runggutan dari sahabat dibeberapa Cabang AMK . Pertikaiannya,`kenapa MPNJ memberi ruang kepada Jaafar Ahmad ( nama popular Jaafar Keling @ JK ).

Saya dimaklumkan beliau bersimpuh di pentas PKR disebabkan pangkat dan jawatan. Ada yang mendakwa beliau pernah bersama Umno, sedekad dulu begitu aktif bersama S46. Rakan-rakan di AMK dan khususnya di PKR makin keliru. Ada ketika mendakwa Umno adalah wadahnya, sehari dua kemudian PKR didakwanya adalah nadi perjuangannya.

Agak bercelaru kondisi saudara JK ini dalam arahtuju perjuangannya.

Walaubagaimana sekalipun, MPNJ perlu ambil perhatian agar nama baik parti tidak tercemar. Dan lebih utama, elakkan perpecahan sesama kita. Adalah lebih baik kita mengorbankan satu orang daripada kita bakal menerima tamparan kehilangan ribuan orang.

Keadaan sekarang ini berpihak kepada kita, pengundi atas pagar telah beralih kepada Pakatan Rakyat manakala ahli-ahli BN-Umno menjadi pengundi atas pagar pula. Mereka pun sudah tidak menyakini BN-Umno.

Dalam kita membina kekuatan dan elakkan perpecahan. Perselisihan faham tidak diakhiri dengan meninggalkan parti. Kita saling memerlukan.

No comments:

Post a Comment