20090819

Jala Lenting

Assalamualaikum dan Salam Reformasi.

Saya Mohammad Hafiz Tarmizi, adalah salah seorang ribuan rakyat yang prihatain terhadap keadaan negara yang saya anggap sudah masuk ke tahap yang kritikal akibat H1N1. Setiap hari kematian bakal berlaku dan ini akan memburukan lagi keadaan sekiranya perkara ini tidak dibendung dengan serta merta. Apa yang saya lihat sekarang ini adalah kerajaan pusat yakni pemerintahan UMNO dan Barisan Nasional bertindak agak lambat untuk menangani wabak H1N1 ini dengan lebih efektif.

Walaupun kerajaan berusaha membuat kempen di merata-rata tempat, namun saya merasakan usaha ini masih belum mencukupi untuk mengurangkan wabak ini dari terus berleluasa. Saya dan rakan-rakan facebook yang lain telah berbincang mengenai wabak ini dan cara untuk menangani wabak ini dengan lebih efektif.

Antara yang dicadangkan dalam perbincangan kami adalah meminta kerajaan pusat memberikan peruntukan Topeng Muka secara percuma kepada rakyat dan mungkin sekurang-kurangnya memberikan topeng muka secara percuma ini diberikan kepada golongan yang berpendapatan rendah. Perkara yang saya cuba bawakan ini adalah atas dasar keprihatinan saya serta rakan-rakan lain berhubung dengan wabak H1N1 di negara ini.

Saya berharap agar Pakatan Rakyat dapat menyuarakan hati seluruh rakyat Malaysia berhubung dengan isu ini. Kami rakyat Malaysia sangat berharap apa yang diharapkan menjadi kenyataan.

Mohammad Hafiz Bin Tarmizi
Angkatan Revolusioner Anak Muda (ARM)




Hebahan Media
Angkatan Muda Keadilan Malaysia

HIMPUNAN 'ANWAR PEMBELA RAKYAT'

Perkara diatas adalah dengan segala hormatnya dirujuk. AMK bersama-sama AMK Negeri Johor akan menganjurkan satu perhimpunan soladiriti 'Anwar Pembela Rakyat'. Perhimpunan tersebut akan diadakan pada:

Tarikh : 21 Ogos 2009 (Jumaat)
Masa : 2.30 ptg.
Lokasi: Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru.

Orang awam dan wakil media kecuali Utusan Malaysia adalah dijemput untuk hadir ke majlis tersebut.

Maklumat lanjut, sila hubungi Sdr. Zabidie Abas (Ketua AMK Johor) di talian 019-7654699 Harap maklum

No comments:

Post a Comment