20090818

Helikoper, Umno & Muhyiddin


Gelombang di Pilihanraya Kecil DUN Permatang Pasir kini mewarnai politk tanahair.

PKR Johor tidak ketinggalan berpaut-tangan dengan jentera Pakatan Rakyat. Ketua Wanita Johor , Nah Budin dan AMK Johor diwakili Sdr. Fauzi dan rakan-rakan turut bersama-sama memastikan kejayaan milik Pakatan Rakyat di Permatang Pasir.

Khabarnya beberapa jentera dari PKR Johor akan menusul. Perkhabar Datuk Alimuddin Syawal menyertai PKR Pahang menunjukkan kekuatan PKR semakin gagah. Di Johor sendiri kemasukkan pelbagai kaum menyertai PKR bukan sesautu yang asing.

Perkhabaran di Muar, Batu Pahat, Kluang, Senai dan daerah lain begitu juga. Saban hari berduyun-duyun mengampuhkan PKR Johor. Maka tidak hairanlah pihak Polis sentiasa menghubungi saya dan rakan-rakan bagi mengetahui perkembangan PKR.

BN-Umno sudah tidak relevan lagi dipersada politik tanahair dan Johor. Agak memalukan Tan Sri Muhyiddin Yassin mengunakan helikopter TUDM untuk menghadiri mesyuarat Umno Bahagian Tuaran.

Mengapa aktiviti Umno mengunakan kemudahan kerajaan ? Nasib baik helikopter itu tidak terhempas walaupan mengalami kerosakkan diudara. Jika tidak ia menjadi insiden yang memalukan Umno dan kerajaan.

Tidak sopan jika saya mengatakan Muhyiddin adalah penghianat negara kerana mengunakan helikopter itu untuk aktiviti Umno. Namun ianya melampau batas dan bidang kuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri.

No comments:

Post a Comment