20100311

Polis-UMNO Bersiaga Di Mersing Menunggu Anwar Ibrahim...

Kota Tinggi dan Mersing bakal menerima kunjungan kerja daripada Ketua Umum PKR dan mentor Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim esok, jumaat.

Polis-UMNO telah bersiap siaga memastikan penduduk Kota Tinggi-Mersing tidak akan hadir. Diberitakan agensi kerajaan telah mengeluarkan perkeliling kepada semua staff agar jangan 'menghampiri' program tersebut.

Begitu gawatnya UMNO untuk menutup segala pekong . Polis dan agensi kerajaan diperkudakan secara maksima agar mereka boleh terus merompak hasil kekayaan dan hak rakyat.

Sudah pasti esok banyak sekatan jalanraya disekitar Kota Tinggi-Mersing. Polis diperkudakan oleh UMNO saban hari diseluruh negara kerana takutkan Anwar Ibrahim.

Sudah tentunya alasan UMNO-Polis melarang penduduk Mersing dan Kota Tinggi hadir kerana Anwar Ibrahim dianggap peliwat dan agen Amerika-Yahudi. Alasan yang membuatkan marhaen terus tergelak.

Jika anda diberitahu oleh Polis pada sekatan jalanraya dengan ayat, " program ceramah dibatalkan kerana tiada permit". Anda pertanya kembali, "ceramah-program UMNO, MCA dan MIC ada permit tak ?

Permit telah diperolehi sehingga catatan ini ditulis, jika dibatalkan pada saat akhir. Lokasi tersebut tempat persendirian dan UMNO diharap berhentilah memperkudakan anggota Polis kerana jenayah di Johor begitu tinggi.

Jika ratusan anggota Polis menjadi 'securiti guard' ditepi jalan. Anak-isteri anggota dan penjenyah 'terbiar' begitu sahaja. Adakah gaji mereka dinaikkan kerana tugas tambahan sebagai agen UMNO-BN ?

Pembaca ada jawapannya.

No comments:

Post a Comment