20100315

Gadis Bertudung Ceria Menjual Arak Di 7-Eleven..


Koran nasional masih fobia dengan seorang gadis muslim yang masih belum dijatuhi hukuman rotan kerana meminum arak dikhalak ramai. Mungkin mufti negeri itu bimbang dipolitikkan atau rotan sudah habis.

Anda seperti pencatat agak bosan membaca kisah itu. Kerana ia bukan seteruk gadis muslim bertudung menjual arak di lebih 1,000 outlet 7-Eleven. Toko terbesar diberi lesen menjual arak diseluruh negara.

Perkiraan pencatat 70% wanita muslim yang berkerja di toko 7-Eleven adalah memakai tudung. Malangnya wanita muslim ini terpaksa menerima rezeki dari hasil jualan arak.

7-Eleven adalah penjual arak terbesar dan majoritinya Islam. Anggaran pencatat 80% pekerjanya Islam. Agar mudah difahami, pencatat mengatakan orang Islam mengalakkan kepada Islam-bukan Islam meminum arak.

Jadi, salahkah Kartika meminum arak dikhalak ramai sedangkan gadis bertudung dan lelaki-perempuan muslim di 7-Eleven juga mengalakkan orang orang meminum arak ? Jawapannya kedua-duanya bersetuju masuk nereka jika tidak bertaubat.

Termasuk kita yang tidak menghalangnya.

Tahukah anda, arak pelbagai jenama adalah mencatatkan jualan tertinggi di 7-Eleven selepas rokok dan minuman berkarbonat. Jika tidak benar, anda akan menilainya kembali.

Terdapat rakan berkata arak dan 7-Eleven tidak dapat dipisahkan. Anda tidak boleh mengarapkan sahaja mufti UMNO, mereka lebih sayangkan gaji besar dari mentaati perintah Allah.


No comments:

Post a Comment