20100313

Mersing Girang Ketemu Anwar Ibrahim

Walaupun bukan 'lautan manusia' tetapi kehadiran malam tadi di Mersing sekitar 10,000 orang hadir diprogram Datuk Seri Anwar Ibrahim membukti beliau lebih berpengaruh dari Najib Razak.

Ini adalah kali pertama Anwar menjejaki Mersing sejak berstatus Mantan Timbalan Perdana Menteri.

Sambutan luarbiasa tersebut menolak dakyah keji media pro UMNO bahawa Anwar sudah tiada pengaruh dikalangan rakyat terutama luar bandar.

Pencatat yang diberi amanah sebagai Ketua Cabang Penaja PKR Mersing agak kaget dengan kehadiran malam tadi. Sebelumnya pelbagai cara digunakan oleh UMNO untuk mengagalkan program tersebut.

Kerinduan mereka terhadap Anwar Ibrahim masih membara walaupun telah 'berbicara 1 jam 30 minit' dengan Anwar. Selepas 30 minit 'perbicaraan' tamat ,tetapi majoriti pengunjung masih enggan pulang.

Meraka mahukan Anwar Ibrahim 'bersembang' lagi di Mersing. Insyallah pencatat akan berusaha lagi.

Rakan-rakan petugas memberitahu pencatat ramai yang hadir majoritinya bukan pengundi dan penyokong Pakatan Rakyat. Pemimpin tempatan dan ahli UMNO juga ramai kelihatan disitu.

Ia menunjukkan usaha media pro UMNO gagal dalam usaha mengaibkan dan menfitnah mentor Pakatan Rakyat itu. Malah mereka tidak menyorok, seperti ditempat lain, mereka duduk dikelompok utama dihadapan.

Berita di Kota Tinggi agar mendukacitakan. Selain berita kemalangan YB Tian Chua, perjumpaan Anwar dengan 800 orang terganggu sementara disebuah restoran. Dalam 5 minit Anwar berceramah, TNB memutuskan bekalan elektrik.

Belum sempat juruteknik TNB keluar dari kerja khianat, mereka diserbu oleh petugas Pakatan Rakyat. Akhirnya dalam 3-4 minit mereka akur dan menyambung bekalan elektrik.

Terima kasih juruteknik TNB. Jasa anda membelakangkan agenda-arahan busuk UMNO amat disanjung tinggi.

No comments:

Post a Comment