20090918

Tuah Ayam Nampak Dikaki Tuah Hj. Mahathir Di Filipina

Dua insan popular satu masa dahulu, kini kembali diratapi oleh bloggers dan pengiat laman web tanahair.

Siapa tidak kenal Tuan Haji Datuk Seri Khair Toyo, hartawan dari Selangor dan bapa kepada tokey arak di Filipina, Tuan Haji Tun Mahathir Mohammad.

Hartawan selangor riuh di kantor Polis kelmarin dengan lampiran ugutan bunuh. Manakala Hj. Mahathir Mohammad mahu dikalungkan selipar ( tidak pasti selipar jepun atau capal india ).

Setelah lebih 5 tahun marhaen tidak melihat dikaca tv Hj. Mahathir menanggis-pilu mengenangkan nasib melayu 'ketinggalan zaman', kelmarin Hj. Mahathir melafazkan rasa sedih berbuar marah apabila dikecam pelbagai pihak.

Pencatat teringat kata-kata Lokman Noor Adam, Exco Pemuda Umno Malaysia di Shah Alam. Beliau berkata kaum india ini penjahaman bangsa, jika beliau ada senjata api, beliau sanggup membunuh satu persatu kaum ini di tanahair.

Pencatat berharap pihak polis dengan segera menyiasat surat ugutan bunuh yang Hj. Khair Toyo terima. Pencatat bimbang jika petang ini atau esok hartawan ini terbunuh, maka semua harta akan menjadi milik peribadi isteri dan anak beliau.

Iltizamnya untuk mengembalikannya kepada rakyat Selangor tidak kesampaian.

Melalui tulisan-tulisan di blog beliau, pencatat yakin Hj Khair Toyo telah bertaubat dan cuma malu untuk memulangkan jutaan ringgit harta lanunannya dahulu buat masa ini sekaligus.

Sudah pasti lebaran ini Hj. Khair Toyo akan memulangkan hanya puluhan ribu ringgit sahaja kepada rakyat Selangor dengan menjamu dihari terbukanya. Sudah pasti 'ang pow' raya untuk kanak-kanak sekurang-kurangnya note RM10.00.

Moga Allah menerima taubatnya, Amin.

Jika pembaca ingin berhari raya ke rumah Hj. Mahathir, anda perlu bertanya siapakah yang sponser semua juadah. Jika Hj. Mahathir berkata "Mirzan", elok anda dengan senyum mengundurkan diri.

Marhaen tidak perlu risau tentang duit dan ilmu anak Hj. Mahathir yang dikerahkan ke kilang arak. Mungkin itu adalah cita-cita Hj. Mahathir selama ini, mahu melihat anak dan rakyat Malaysia berjaya dalam apa juga bidang.

Malaysia Boleh...

No comments:

Post a Comment