20090915

JAKIM & Mufti Perak : Menghalal Anak Mahathir Jual Arak

Pencatat merasa kaget, marhaen juga teruja meneliti berita dari negara jiran, Filipina.

Semasa pemerintahnya, Tun Mahathir mohamad menegaskan Malaysia adalah kerajaan Islam unggul. Namun laporan koran kelmarin diberitakan anak sulongnya adalah lembaga pengarah kilang arak terbesar di negara itu.


Mirzan & San Miguel Corp (SMC)

Ramadhan merupakan bulan penuh kesucian dan lebaran sejarah sejak turunnya Quran dari Baitulizah sehingga penaklukkan tentera Islam di eropah . Ramadhan tahun ini telah dicemari oleh anak mantan perdana menteri.

Pencatat merasakan cadangan ahli MIC agar Tun mahathitr sepatutnya digantung selipar dilehernya adalah tindakan wajar kerana kedungguan beliau mendidik anaknya dalam sasiah beragama.

Pencatat dimaklumkan SMC menguasai 95 peratus pasaran beer Filipina. Syarikat ini telah mengeluarkan San Miguel Beer sejak lebih 100 tahun lalu.

Beer ini dibuat di Filipina, China, Indonesia, Vietnam, Thailand dan juga Malaysia. Ia dijual di 60 negara di seluruh dunia.

Pencatat merasa hairan mengapa JAKIM yang di pengerusikan oleh Tun Abdullah Badawi dan Jabatan Perdana Menteri ( Hal Ehwal Islam ) tidak mengusulkan bantahan dan nasihat sejajar fungsinya.

Pencatat sebelum ini teruja setiap bidasan Mufti Perak dan mantan Mufti Perlis yang kerap membidas Pakatan Rakyat tentang perlaksanaan Islam dan isu jualan arak di Selangor. Tetapi sepi tentang penglibatan Mizran dalam SMC ini.

Mungkin tokoh Agama ini telah dicucuk hidung dengan kemewahan. Allahullambisaw.

No comments:

Post a Comment