20090427

27 - 04 - 2009

5.41 pm

Julung-julung kalinya, Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) akan menganjurkan Seminar Ke Arah Masadepan Warga FELDA.
Saya selaku Setiausaha Kehormat ANAK dan urussetia seminar, ingin mempelawa semua terutama warga , pewaris dan generasi FELDA menyertai seminar tersebut. Merumkap kepada sejarah dan peristiwa yang lalu ,ANAK dengan jelas berdiri teguh memperjuangkan nasib peneroka FELDA yang dimunipulasi oleh golongan tertentu. Penglibatan golongan politukis BN-Umno dalam pentabdiran FELDA memperlihatkan penyalahgunaan kuasa.
Ia terbukti pada keputusan Mahkamah di sebuah Felda di Gua Musang. Tidak mustahil peneroka FELDA lain juga diperlakukan begitu. Tidak dinafikan sebilangan besar genarasi asal peneroka FELDA tidak mempunyai pendidikan yang elok. Tetapi sebahagian daripadanya tidak mudah diperkotak-katikkan.
Alasan ANAK adalah anasir atau propanganda Pakatan Rakyat adalah sautu penafian FELDA untuk menutup kelemahan dan penyelewengan dalam perakuanan FELDA. Apa perlunya membakar buku ' Dulu Tolong , Sekarag Along. Jika benar ianya fitnah. Mahkamah adalah jalan terbaik untuk membuktikannya.

No comments:

Post a Comment