20090404

04 - 04 - 2009

08.27 am

Saya baru sahaja sampai ke Bukit Selambau. Kelihatan rakan-rakan yang menjalankan tugas disini begitu bersemangat menentang rejim lanun BN-Umno. Saya dimaklumkan budaya memberi sumbangan kepada masijid-surau, fakir-miskin dan permasalahan setempat menjadi alat menipu yang lumrah BN-Umno seperti pilihanraya yang lalu.
Malam tadi juga saya mendengar ucapan Perdana Menteri yang baru di radio semasa perjalanan ke sini. Secara peribadi saya menanggap ia adalah tindakan memperbodohkan rakyat 'lagi dan lagi' . Datuk Seri Najib Razak ( Kerajaanrakyat memanggilnya Najis ) telah mengumumkan banyak pekara termasuk bajet ransangan tetapi para peniaga dan rakyat semakin papa-kedana. Penganggur bertambah setiap hari. Harga barangan meningkat tanpa dipantau. Penternak ayam bersize kecil bakal gulung tikar akibat syarikat besar yang menjatuhkan harga syiling ayam . Bagi saya ucapan itu bertaju " Saya Menipu Rakyat Malaysia"
Hari ini ada pengumuman lebih besar dari pada Datuk Seri Anwar Ibrahim dari pemgumuman pembebasan tahanan ISA yang . Saya menyeru rakan-rakan perkemaskan jentera ayuh bersatu demi keadilan untuk rakyat.

No comments:

Post a Comment