20091029

Tranfomasi Kearah Harapan Baru Kian Dicapai

Kesedaran berpolitik dikalangan belia kini kian meningkat. Para professional beranggapan golongan pengundi muda-belia berusia 21-45 tahun majoritinya adalah pengundi atas pagar.

Mari kita berbicara pokok cerita ini dan kebenarannya. Adakah benar muda dianggap pengundi atas pagar atau tidak berpendirian teguh.

Hakikat dari dari keputusan pilihanraya umum dan kecil saluran 4 dan 5 sering berubah angka.

Selain dari itu pengundi bandar dan india dilihat kerap berubah keputusan. Ia sesautu pekara yang perlu dipandang serius oleh semua pendokong PKR.

Dikalangan masyarakat belia terutama di Johor, kita lihat sangat kurang mengatifkan diri dalam PKR. Mereka bukan benci, malu mahupun pengundi senyap tetapi mereka seperti kita. Mereka mahukan perubahan.

PKR adalah parti Harapan baru dan Reformasi kearah bangsa Malaysia setanding dengan Singapura dari segi ekonomi dan bermaruah seperti Iran.

Tidak mustahil ahli UMNO, MCA, MIC dan lainnya mengundi PKR pada pilihanraya. Kelangsungan dari itu kita tidak perlu terkeliru jika mereka masih 'berpakaian UMNO-BN'.

Keputusan undi yang lepas menunjukkan mereka menyokong kita. Lantaran itu, rapatkan hubungan bersama rakan belia dan pengundi muda tanpa emosi kepartian.

Semuanya yakin kita perlukan pemimpin baru bukan dari UMNO-BN yang korapsi dan semakin lama semakin jijik.

No comments:

Post a Comment