20091031

Gembling Belia Kearah Harapan Baru

Bersama belia di daerah Kota Tinggi amat merangsang minda. Malam tadi pencatat bersama kelompok belia sebuah perkampungan Felda.

Beberapa gerak kerja digembling bersama bagi mencapai pertandingan. Harapan pencatat bukan sahaja pingat terhasil, aktiviti yang digarap membuahkan individu berkualiti.


Beberapa kelompok belia Felda kini berada dilandasan yang memberangsangkan . Namun perkampungan Felda masih mencatat dan menghasilkan penagih dadah tertinggi di negara .

Kekecewaan pencatat terhadap kerajaan BN yang hanya meraih keringat dan undi dari peneroka. Tanggungjawap terhadap nilai kemanusiaan diabaikan.


Pencatat kini berusia 40 tahun, aktiviti bersama persatuan belia sudah sampai pada hadnya. Ingin bersama belia makin bergelora bukan kerana jawatan tetapi 'terhibur' dengan belia yang bersemangat untuk mempertingkatkan diri.

Kerajaan BN dan pengurusan Felda hanya memerah darah anak bangsa, lihatlah anak-anak peneroka yang terjebak dengan najis dadah, rempit, boshia dan jenayah pecah rumah. terabai dan tidak dipedulikan.

Hanya mementingkan undi dan keuntungan, anak-generasi peneroka terbiar.Sampai bila ianya harus berlaku. Pastinya anda bersama kami merobohkan kerajaan yang bongkak.

No comments:

Post a Comment