20091006

Ambilah Pulau Batu Putih Buat Singapura

Rakyat tidak lupa terutama rakyat Johor mengenai kehilangan asset negara paling bernilai, Pulau batu Putih.

Walaupun Tunku Sultan Johor bertitah dan bertegas agar pulau itu perlu dimiliki Johor semula. Hari ini tiada seorang pun dari kerajaan BN-UMNO Johor berusaha mengembalikannya semula. Lena dengan terus mencuri harta rakyat.

Tiada usaha tiada berdiskusi dengan rakyat bagaimana mahu menebus kembali. UMNO-BN Johor ego dalam dunggu dalam isu ini. Ia amat mengecewakan dan menderhaka titah Sultan.

Selagi ada minat, jalan penyelesaian pasti ada. Datuk Seri Abdul Ghani Othman, bagai ayam berak kapur dan tidak tahu bagaimana mahu menurut titah perintah Tuanku Sultan. Agar Pulau Batu Putih kembalikan kepada Johor-Malaysia.

Malah tiada mesyuarat dikalangan EXCO negeri dan perbincangan terbuka. Lesu bertambah kuyu.

Bagi Abdul Ghani, biarlah Singapura ambil pulau itu . Bagi kerajaan UMNO-BN titah Tuanku Sultan bagai suara langau yang tidak perlu dihirau.

Rakyat Johor perlu diberi peluang untuk kemukakan cadangan jika pemikiran yang dunggu menjadi landasan untuk menyelesaikannya. Datuk Shahrir Samad hanya petah mencari undi mempopualarkan perbadi sahaja.

Menjadi duri dalam daging diantara parti keris Johor itu memang diketahui umum, itulah Sharir Samad. Kerja beliau hanya petah menghentam sahaja, kecapaian sebagai menteri diketahui sebagai 'Pak Turut PM'.

Beri peluang rakyat Johor untuk memberi cadangan, Pulau Batu Putih milik Johor. Atau sebaiknya tukar kerajaan agak kami dapat menyelesaikan masalah ini dengan suara mantap dan berkongsi kepintaran bersama rakyat Johor.

No comments:

Post a Comment