20091019

Bakti Semai , Hasil Di Tibai

Jutaan terima kasih kepada Datuk Fauzi Abdul Rahman atas kesudian beliau berkeringat meresmikan Biro Felda & Anak Asal PKR Johor. Walaupun berteksi beliau mampir demi perjuangan.

Beliau mengimbau perjuangan zaman Tun Razak bersama arwah bapanya dan rakan dalam keperitan menubuh tanah rancangan Felda demi menyelamatkan anakbangsa dari tertinggal dari bidang perekonomian.

Kini lebih 100,000 peneroka Felda telah mangsa penipuan Pengurusan Felda Holding. ia terbukti kes saman Felda Kemahang di Kelantan.

Hasil perahan sawit dan pengurusan ladang oleh Technoplan memperlihatkan peneroka diperdaya dengan maksima. Tipudaya ini akan dibuktikan lagi melalui kes saman Gugusan Moakil, Segamat.

Sudah pasti ia bukan penamat, Gugusan Taib Andak, Kulai juga akan menyusul dengan saman berikutnya , Insyallah.

Jika sebelum ini perkampungan Felda hanya mempunyai seorang pengurus, kini mempunyai dua pengurus bagi menutup segala ketirisan.

Pencatat teruja cerita dan pengalaman Datuk Fauzi bersama bapa serta kelompok pejuang membangunkan tanah rancangan Felda. Namun kini keringat Tun Razak dijadikan habuan lumayan dari kelompok yang memperkayakan diri sendiri.

Daruk Seri Najib Razak dengan jelas memperkotak-katikkan peneroka bagi 'mencuri' undi dan hasil keringat peneroka. Biro Felda & Anak Asal akan meneruskan perjuangan demi mempertabatkan keadilan anakbangsa.

13661

No comments:

Post a Comment