20091024

Bajet 2010 Untuk Menipu Peneroka

Kita telah dengar walaupun belum mengerti yang tersirat pada Bajet 2010. Penipuan bersekala besar akan dilakukan oleh Datuk Seri Najib Razak. FELDA, FELCRA dan RISDA di cantumkan.

Kita maklum ribuan peneroka Felda diseluruh negara sedang berusaha untuk menyaman Felda kerana penipuan wang tanam semula dan grid minyak sawit sepanjang lebih 25 tahun.

Jika saman terlaksana, dana melebihi RM10 Billion untuk diagihkan kepada peneroka semula. Inilah masanya untuk Najib menutup segala keritisan, penipuan dan menjana propanganda.

Jika ketiga-tiga badan-ladang ini dicantukan maka peneroka akan menjadi PESERTA dan bukan lagi berstatus PENEROKA.

Maka saman peneroka akan ditolak mentah-mentah oleh mahkamah kerana Felda Holding dan Technoplant sudah tidak wujud lagi.

Pencatat pasti Najib Razak tergesa-gesa melakukan ini semua kerana terlalu penyelewengan dana telah berlaku dan tidak dapat disembunyikan lagi.

Satu pekara menarik untuk dibincangkan ialah setiap perkampungan Felda mempunyai ribuan ekar tanah poket dijanjikan kepada anak peneroka.

Jika Imam Masjid-Surau di Permatang Pauh ditipu oleh Najib tanpa rasa bersalah, adakah Najib akan rasa bersalah menipu peneroka dan anak-anak peneroka ?

No comments:

Post a Comment