20091020

Nota Perkemas Jentera AMK Johor

Nota kepada AMK Johor.

Kita mengalas Pilihanraya Umum pada Mac 2008 dan 8 Pilihanraya Kecil (PRK) sehingga hari ini.

Alhamdulillah, majoriti masih berpihak kepada Pakatan Rakyat. Terima kasih diatas pasukan AMK Johor yang berhempas pulas mendokong perjuangan demi bangsa dan negara tercinta.

Sesungguhnya mengalas tanggugjawab lebih perit dari mereka yang hanya berbicara dipojok kedai kopi. Terakhir di PRK DUN Bagan Pinang, UMNO-BN mengunakan samseng-pemabuk arak untuk mengarap kemenangan.

Kita tewas pada kecuaian sendiri dan 'strategi ala-yahudi' UMNO-BN.

Tiada Beban Batu Digalas

Kita dengar juga rakan-rakan berbisik tentang jawatan dan calon pilihanraya mendatang. Pada segi positifnya yang membangkitkan motivasi berpasukan.

Namun jika dilihat dari segi negitif, perjuangan tidak perlu pada jawatan. Ia akan membelenggu pemikiran kepada sifat tamak.

Sesiapa juga layak menjadi ketua, hatta layak menjadi Ketua AMK Pusat jika hasil kerja berbaloi. Cabang bergolak tanpa pasukan mantap, apa perlu berbicara tentang calon dan mencatur pentadbiran Pusat.

Pencatat bimbang menang sorak kampung tergadai. Pencatat menyeru, setiap AMK Cabang menyediakan pelan tindakan pada mesyuarat AMK mendatang, Inshallah awal November 2009.

Apa gunanya menyalak bukit tetapi mesyuarat AMK negeri tidak hadir. Malah terdapat Cabang tiada perubahan, malah makin lesu-malap.

No comments:

Post a Comment