20091007

Hishmuddin Terkucil Dalam Berkempen

Pencatat teruja dengan kenyataan Menteri Kementerian Dalam Negeri mengenai seorang Yang Berhormat dari PKR yang mengunakan ayat suci Quran dalam ceramahnya.

Ia melambangkan wakil rakyat itu kian berminat dengan kandungan agama suci Islam. Datuk Seri Hishamuddin Hussein dengan tegas melarang bukan penganut Islam mengunakan ayat suci.

Pencatat mendengar dan mengalami sendiri untuk menjemput penceramah agama VVIP yang kini berada di kabinet UMNO-BN kerajaan Malaysia.

Anda terpaksa menyediakan RM,5000.00 hingga RM15,000.00 untuk mendengar ceramah agama satu hingga dua jam dari dua manusia yang kini berjawatan Menteri dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana menteri.

Pencatat tidak pasti adakah ia masih berlaku sekarang, tetapi sebelum menjadi menteri ia sudah menjadi bualan 'panas' di masjid-surau.

Menjadi mimpi ngeri kepada para Pengerusi-Bendahari masjid jika AJK memutuskan dua manusia ini menjadi calon penceramah majlis keagamaan.

Dengan jelas mereka menjual Agama Islam untuk meraih kemewahan. Pencatat merasakan ia lebih hina dari bukan penganut yang melaungkan ayat suci.

Jika Hishamuddin, MP Semberong melarang penganut lain membaca dan melafazkan ayat suci. Kita sudi mendengar jika beliau melaungkan ayat suci semasa ceramahnya.

Sekarang ini Dr. Riduan Tee Abdullah juga kian menjadi VVIP pro UMNO. Jika anda ingin menjemputnya dalam ceramah agama ,anda perlu menyediakan 'Wang Besar' untuk mendengar sepotong-dua ayat suci Al-Quran darinya.

No comments:

Post a Comment