20090630

30 - 06 - 2009

05.45 pm

Salam buat semua. Saya baru sahaja melayari blog Datuk Seri Anwar Ibrahim. Bertuah sungguh pendokong PKR dan Pakatan Rakyat di Selangor. 13 program dirancang bersama DSAI sepanjang Julai. Jika dikatakan saya tidak cemburu, maka saya telah hilang satu nikmat kurniaan Illahi.

Terfikir dibenak, alangkah baik jika semua program itu berlaku di Johor. Apakan daya semasa saya bertugas di Penanti, masa itu juga DSAI mampir ke Johor secara mendadak. Iltizam saya agar Johor ditakluki oleh Pakatan Rakyat pada PRU-13. Mungkin masa itu DSAI agak mudah 'berbicara' di Johor.

Mungkin ada ahli dan pendokong PKR yang ingin saya mengulas mengenai komentar AMK Gelang Patah, AMK Pusat dan Johor Daily. Komen saya, politik perjuang perlu daya kreativiti dan pengolahan yang menarik.

Zaman jerit pekik membawa kehancuran jika digunakan sebagai senjata perjuangan sepenuhnya. AMK Gelang Patah mencetuskan ilham yang dirasakan benar. Johor Daily dengan agenda cara penyampaian berita dalam bentuk penulisan propanganda politik. AMK Pusat memikul tanggungjawab yang berat. 'Mereka' berterima kasih pada AMK Gelang Patah atas teguran itu.

Semasa di Penanti saya mendengar ulasan DSAI pada perjumpaan tertutup dari seorang rakan. DSAI meminta Cabang ( Bahagian ) diperkukuhkan dengan mantap . Asik menegur 'diri-sendiri' masih lemah, ia mungkin budaya kurang manis.

AMK Pusat di atas saya, AMK Gelang Patah organisasi saya dan Johor Daily pihak luar. Saudara mungkin faham dengan siapa yang patut saya berbicara.

No comments:

Post a Comment