20090325

25 - 03 - 2009

5.41 pm

Datuk Seri Najib Razak semakin sasau.
Simpati sungguh saya mendengar ucapan perasmian perhimpuanan Pemuda dan wanita Umno malam tadi. Sekadar membaca teks. Dengar merintih, merayu, mengugut dan mencemuh anggota Umno agar tidak mengamalkan rasuah. Malang yang yang berbicara itu raja segala perasuah . Tidak layak bagi Timbalan Perdana Menteri itu bercakap tentang moral dan adap mulia pada kaum wanita dan pemuda.
Setiap hari diterangkan dengan jelas pada ceramah-ceramah Pakatan Rakyat bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak penjenyah. Pihak Polis duduk ' diam-diam dan terpingga-pingga' dibalai Polis sambil menunggu arahan untuk menyerbu ceramah Pakatan Rakyat. Jika ditangkap Datuk Seri Anwar Ibrahim, nanti dokumen didedahkan. Maka benarlah kata Lim Kit Siang bahawa ' UMNO GILA' .
Gila kerana mempunyai pemimpin yang menyuruh ahlinya jangan merasuah dan melakukan jenayah . Tetapi dirinya mempunyai puluhan pertuduhan dengan bukti jenayah rasuah dan menyuruh ahli Umno jadi 'Alim-Ulamak'.
Dahulu semasa sekolah ada rakan saya berkata, " Layakkah syaitan menyuruh anaknya sholat.... " Saya jawab, 'tidak...' . Dia terus berjalan sambil ketawa. Sehingga hari ini saya masih menunggu jawapan itu.

7.43 am
Apabila penganut Kristian mengunakan perkataan ' ALLAH ' dalam agama mereka. Ia memperlihatkan anasir yang mengelirukan. Ianya tidak sepatutnya berlaku. Saya menentang dengan tegas.
Walaupun sebahagian besar penyokong Pakatan Rakyat majoritinya di Majlis Peguam dan beragama Kristian, mereka tidak sepatutnya mengambil kesempatan dalam isu ini. Saya pasti semua yang beragama Islam di Pakatan Rakyat membantah keras pekara ini. Isu agama dipermain-mainkan dengan sewenang-wenangnya. Jesus tetap Jesus bukannya Allah. Allah Maha Agong kedudukkannya dan Jesus adalah tuhan ciptaan mereka.
Al Quran adalah kalam Allah hanya satu versi dan Injil adalah kata-kata Jesus punyai banyak versi dan mengikut paderi berpengaruh mengubahnya.
Malangnya semalam Tan Sri Rafidah Aziz menghina Al Quran, kononnya bercakap benar dihadapan Al Quran dangan tanpa menutup aurat. Beliau adalah penganut Islam-Umno yang jahil. Mungkin beliau tidak pernah membaca-mendengar terjemahan kalam suci Allah itu.
Allahualambisaw.

No comments:

Post a Comment