20090307

07 - 03 - 2009

4.08 am
Selaku Setiausaha Persatuan Anak-Anak Peneroka FELDA Kebangsaaan (ANAK) dan Bendahari Majlis Belia FELDA Wilayah Johor Selatan (MBFWJS) , saya merasakan ulasan yang dilakukan oleh Pengerusi FELDA, Tan Sri Dr. Mohd Yusof Noor seperti menegakkan benang yang basah.
Bagi saya, tindakan beliau menidakkan hak generasi pertama-kedua peneroka FELDA bagaikan 'meneguk air berkuman'.
Mereka (Belia FELDA Tementi) alpa tentang keputusan mahkamah terhadap FELDA di Gua Musang. Jika lapuran Polis kami dipandang enteng, adalah jalan terbaik kepada kami untuk membawa pekara ini kemuka pengadilan. Namum pekara tersebut akan saya usulkan-bincang bersama ANAK sebelum menfailkan saman tuntutan terhadap mereka yang rakus dan penindas.
*
7.18 am
Pada tahun 2006 saya telah dipanggil oleh Lembaga Displin Pusat bagi soalselidik pertuduhan. Ketika itu saya tidak sedikitpun merasa gusar.
1. Saya tidak pernah mengharap jawatan.
2. Tiada terpasang niat untuk menjadi calon pilihanraya walaupun acapkali dilawa.
3. Tiada kekebalaan dalam menuntut keadilan sejagat.
4. Tidak pernah terfikir untuk lari dari perjuangan walaupun ketika itu dipecat atau dihukum.
5. Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri sedia menerima hukuman walaupun saksi ,dakwadakwi dan kewarasan pendakwaan dipalsukan.
Saya berharap AMK Pulau Pinang tidak melatah tentang apa yang berlaku disana. Keadilan wujud disetiap inci bumi Allah. Jika terdapat keputusan tidak menyebelahi atau tindaklaku sumbang. Ianya boleh diperbaiki dan dirayu.
Tiada manusia yang kebal walaupun individu itu lahir di istana kayangan. Apabila sampai waktunya setiap insan pasti mati tidak kira apa agamanya. Di Situ penghakiman adalah bukan mainan seperti lakunan Tan Sri Abdul Ghani Patail . Yakinlah pada keiklasan.

No comments:

Post a Comment