20110128

N5 : Sepanduk Maki Hamun 'Dengan Izin' SPR

Bena maki hamun Pakatan Rakyat terutama Datuk Seri Anwar Ibrahim makin bertebaran di PRK Dun Tenang. Pengundi di sajikan dengan Anwar Ibrahim untuk mengalahkan Cikgu Normala Sudirman.

Sejak beberapa hari lepas pemuda UMNO makin kerap menganggu petugas dan aktiviti kempen Pakatan Rakyat terutama dar pada samseng dan Mat Rempit.

Malah sejak semalam dan hari ini kejadian luar batasan makin menjadi-jadi. Ianya provokasi agar jentera menjadi lemah dan takut.

Kerana bimbangkan petugas Pakatan Rakyat meneruskan siri penerangan. Pengundi terutuama di Felda dan kampung orang asli dihasut dan diugut agat jangan menerima kehadiran kami.

Ugutan yang sangat jelek ialah jika menerima kunjungi maka bantuan seperti yang diumumkan akan ditarik balik. Teknik yang biasa UMNO gunakan pada pilihanraya kecil.

Beberapa laporan kepada Polis dan pegawai Suruhanjaya Pilihanraya kelihatan seperti mencurah air kedaun keladi. Bena maki-hamun dibiarkan begitu sahaja. Mat Rempit tanpa topi keladar dibiarkan menganggu jalanraya.

Tindakan terdesak UMNO sememangnya perlu dibenteras. Namun jika pihak berkuasa membenarkan dan melindunginya, maka jentera agak susah untuk berkempen.

Pencatat berharap lebih ramai petugas dari seluruh negara membantu kami di DUN Tenang.

No comments:

Post a Comment