20110122

N5 : Antara Perang Calon Dan UMNO Sendiri

Antara UMNO ketandusan pemimpin atau calon itu beli untuk menjadi calon. Pekara yang menjadi tanda tanya kenapa Azahar Ibrahim dicalonkan sebagai calon Barisan Nasional di N5 DUN Tenang.

Terdapat desas-desus bekas timbalan pegawai daerah Rengit itu mempunyai sendikit rasuah tanpa rekod semasa menjawat jawatan tersebut.

Apa yang pasti UMNO Labis mula bergelora dengan calon tersebut. Lobi yang keterlaluan punya ahli biasa UMNO ini menjadi calon sudah berkumandang sejak beberapa hari lepas.

Kem Pemangku Ketua Bahagian dan Ketua wanita UMNO Labis dikatakan 'naik anggin' dengan pencalonan Azahar.

Tidak dinafikan pengundi cina memberi isyarat awal menolak bekas timbalan pegawai daerah itu tanpa diketahui apa sebenarnya menjadi kemarahan mereka.

Sejak kematian wakil rakyat N5, peneroka di Tenang mula memahami apa isu yang diutarakan oleh ANAK dan Pakatan Rakyat.

Pencatat tidak terkesan dengan sasaran BN untuk mendapat 5,000 undi majoriti menang. Antara boleh tercapai atau tidak, ia tetap dibelanjakan dengan jumlah wang yang besar.

segala penipuan dan fitnah ditaburkan oleh juak BN terutama UMNO. Wang dibelanjakan dengan mewah sekali. Sudah pasti ia dirompak dari rakyat dan kontraktor.

Lebih memalukan 45 orang asli yang menyetai KEADILAN dipujuk-ugut agar istihar keluar parti dan menyetai UMNO. Ia merupakan tindakan terdesak.

No comments:

Post a Comment