20101019

Perhimpunan Agung UMNO : Masa Untuk PKR Direjam Lagi...

Telah bermula perhimpuan agung UMNO. Seperti lumrahnya parti pembangkang akan dicemuh dan diserang. Seperti biasa PKR akan menjadi 'lauk' pencacai melayu itu.

Faktor sakit Datuk Ibrahim Ali mungkin menyebabkan PERKASA menjadi bahan simpati dari pimpinan UMNO. Malah sebelum 1998 parti PAS sememangnya menjadikan ejekkan mereka.

Mengapa PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim ?

Jawapannya mudah, selepas PRU ke-12, BN-UMNO menerima malu yang teramat sangat atas faktor kerjasama ampuh daripada PKR dan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Pakatan Rakyat.

Malah pilihanraya kecil memperlihatkan Pakatan Rakyat yang ditunjangi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi tekanan yang hebat kepada BN-UMNO. Alasan jijik UMNO memperjuangkan bangsa dalam melaksanakan dasar parti sudah dinafikan oleh pengundi.

Pencatat bertambah hairan kenapa juak UMNO berkata PKR sudah 'hilang taring' tetapi masih lagi menghentam parti hebat ini setiap saat.

Jika UMNO hebat dan PKR telah berkecai, seranglah PAS atau DAP. Malangnya saban hari di media mereka mengatakan PKR sudah hancur. Tetapi ahli PKR makin bertambah malah Cabang terus ditubuh-kuatkan.

Semalam bekas diktator UMNO berkata harapan UMNO kian malap untuk memenangi PRU akan datang. Kini melayu UMNO-BN jika tidak menyertai PKR, mereka akan sertai PAS atau yang telah malu-alah menyertai PERKASA.

Maka yang tinggal didalam UMNO mereka yang terus merompak wang rakyat melalui projek dan kontrak kerajaan. Kita lihat sahaja perhimpuan UMNO ini, mereka akan berbalah sesama sendiri dan mencemuh PKR. Akhirnya mereka berkata 'PKR Power'.

Bukan kejutan lagi jika ada pimpinan UMNO-BN akan menyertai Pakatan Rakyat terutama PKR selepas esok.

Adakah kerana PKR telah hancur atau PKR mempunyai dasar dan perlaksanaan yang dinamik. Pembaca tentu ada jawapannya.


No comments:

Post a Comment