20101027

Mengarap Harapan Menuju Nusajaya

Sehari dua ini pencatat menerima teguran mengenai beberapa pekara. Termasuk perihal Keadilan Johor, Cabang Kulai dan ANAK.

Ianya difikirkan secara positif demi memastikan diri berada dilandasan yang dikehendaki. Ada yang mendorong, ada juga suara-suara teguran. Bagi pencatat ianya teguran membina.

Pencatat melihat di Pilihanraya Kecil Galas dan Batu Sapi. Mereka tidak dapat bersatu begitu ramai jika masalah barisan kepimpinan dipertikaikan.

Pilihanraya Kecil yang lepas juga begitu juga. Kecemerlangan terbina kerana persepakatan gitu pelbagai pihak dan ahli dokongan.

Tentang pertikaian jawatan lantikkan acapkali dipertikaikan dimana-mana juga organisasi. Lumrah juga bagi parti Keadilan.

Siapa juga ketua, semesti ada keputusan yang kurang disenangi. Namun pencatat melihat kejayaan Keadilan dan Pakatan Rakyat lebih penting dan perlu diutamakan.

Yang pasti bersatu teguh, berbalah pasti rebah. Jadi, sejak Pengerusi Parti Keadilan Nasional pertama hingga Pengerusi Keadilan sekarang asyik dibantah .

Maka jawapannya, pembaca lebih maklum apa kesudahannya PRU akan datang dan telah sudah.
'Johor' tidak kemana-mana.

Setiap pandangan, pencatat amat hargai. Sautu cetusan yang amat bernilai. Sesiapapun ingin menjadi nakhoda, malangnya jawatan ketua sememang hanya satu. Jika lebih dari itu pasti lebih rumit.

Bagi pencatat yang boleh dianggap hingusan ini, tidak selayaknya mencatat membantah cadangan dan cetusan dari rakan-rakan yang mempunyai pengalaman luas.

Hanya secebis harapan pencatat agar kita rapatkan saff Cabang . Jika telah mantap, ada keperluan kita memandang ke atas. Dan bergerak lebih jauh.

Siapa juga ketua pasti ada kelemahannya. Maka proses protes akan berterusan jika selagi manusia menjadi ketua. Jika kaum melayu dipandang hebat untuk dinobatkan sebagai ketua, maka dibuktikan melalui Cabang. Insyallah, kehendak hati pasti menjadi kenyataan.

Dahulu setuju, sekarang tidak setuju mungkin akan datang setuju semula. Maka yang pastinya kita terlepas peluang untuk mendapat pasukan gempur yang digeruni. Masa emas terus berlalu.

Semestinya pencatat menghargai cadangan yang diutarakan. Pencatat muhasabah diri dan berdoa semuanya menjadi erat seperti sebelumnya.

No comments:

Post a Comment