20101021

Pemilihan 2010 : Mengapa Ada Calon Wahyu ke-2

'Calon Wahyu'

Di blog, facebook dan pentas kempen berkumandang beberapa 'Calon Wahyu'Ke-2'. Terdahulu Rafizi Ramli disebut-sebut sebagai "Calun wahyu'.

Kini YB Azmin Ali, Shamsul Iskandar Mohd Akin dan kemnya dikatakan menjadi 'Calon Wahyu Ke -2'. Ia berpunca dikatan Shamsul Iskandar telah mengumumkan bertanding Naib Presiden, tetepi secara tiba-tiba melakukan 'U-TURN' bertanding Ketua AMK pula.

Ada yang mengatakan ada pertemuan 'sulit' antara Shamsul Iskandar dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dalam pertemuan itu Shamsul Iskandar diminta bertanding Ketua AMK manakala Rafizi Ismail dan YB Amirruddin Shaari dan kemnya diminta berundur dari pertandingan.

Kem Rafizi Ismail ( Calon Wahyu pertama ) dikatakan mengeluh panjang atas permintaan untuk berundur.

Dimana kebenarannya telah ini ?. Beberapa pimpinan AMK dan MPP pernah mengakui pekara ini. Jika ia benar-benar berlaku maka PKR tidak telus 100%.

Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu membersihkan tuduhan ini jika ianya tidak berlaku. Jika ia benar-benar berlaku, Anwar Ibrahim perlu meminta maaf kepada ahli PKR.

Sebelum hari pengundian, Anwar Ibrahim perlu benar-benar berkecuali. Kekecewaan terlihat pada kem Rafizi Ismailyang telah berbelanja '5 angka' pada kempen sebelumnya.

Jika Anwar Ibrahim enggan bertanding di Cabang , peringkat tertinggi dan selesa menjadi Ketua Umum agar tidak tergugat. Pencatat rasa ada perlunya Anwar Ibrahim usah mencampuri pemilihan ini.

Isu perbalahan dihari pengundian lepas cukup memeritkan. Pengurusan berterabur dan sebahagiannya tidak beretika.

Pencatat berkata sekali lagi, jika Datuk Seri Anwar Ibrahim 'malu' untuk bertempur dipemilihan ini. Usah campuri pemilihan ini. Buruk kami buruklah PKR, mulia kami mulialah PKR.

1 comment:

  1. bukan anwar..tapi 'tangan ghaib'..he..he.. anwar juga wajib insaf..ahli keadilan bukan macam umno yg mudah dicucuk hidung.....

    kita diajar lawan tetap lawan

    ReplyDelete