20101006

Memorendum : Berhadapan MB Johor Bacul


Kelmarin, pencatat bersama pasukan ANAK dan sebahagian peneroka Felda Air tawar 2 telah ke Pejabat Menteri Besar Johor. Lumrah, Johor punyai Menteri Besar yang bacul.

Enggan bertemu kami.

Setiap kali bertandang ke pejabat beliau untuk berunding, Datuk Seri Abdul Ghani Othman akan menghantar wakil sahaja. Pencatat tidak pasti sampai kapan rakyat Johor akan punyai menteri besar yang 'jantan'.

Mungkin juga kerana kami tidak membawa pemuzik, penari dan penyanyi zapin bersama. Pencatat dengar-dengar menteri besar UMNO ini mengilai Zapin.

Kunjungan kami berserta Momorendum mengenai pampasan yang diberikan oleh Tenaga Nasional Berhad yang memajak tanah peneroka. Terdapat masalah dimana tawaran kontrak yang ditawarkan tidak memadai.

Rombangan bersama Presiden ANAK, Sdr. Mazlan Aliman, AJK ANAK dan beberapa peneroka Air Tawar 2, berharap menteri besar mengotakkan janjinya prihatin terhadap semua masalah yang berlaku di Johor.

Sebelum ini ANAK telah beberapa kali menghantar memorendum kepada Menteri Besar Johor, FELDA dan SUARAM. Sehingga kini kami hanya dijanjikan dengan perkataan ' akan diteliti'.

Itu hakikat yang kami terima dari mereka yang menerima gaji dari cukai rakyat. Pencatat yakin selepas Johor bertukar kerajaan pekara sebegini mungkin tida berlaku lagi.

No comments:

Post a Comment