20100711

Utusan Serang Anwar Untuk Tutup Pekung Najib Dan UMNO

Najib, Malaysia 'Ayam Sabung' Amerika Syarikat

Lebih RM70 juta yang dibayar oleh kerajaan Umno kepada firma berkaitan Zionis, Apco Worldwide semakin menampakkan hasil untuk membina imej Perdana Menteri Najib Razak di Amerika Syarikat.

Najib menerima pujian dari penulis-penulis rencana The New Ledger sebagai sekutu yang amat boleh dipercayai untuk menjaga kepentingan Amerika Syarikat.

Malah penulis Rachel Motte memuji Najib sebagai pemimpin yang bingkas membekukan eksport barangan minyak ke Iran atas permintaan washington.

Pemimpin Pakatan Rakyat Yusmadi Yusoff menyifatkan Najib sebagai pemimpin yang cuba menjadikan malaysia 'ayam sabung' Amerika Syarikat.

Dua rencana terbitan newsledger.com, bertajuk 'CNN, bad journalism dan anwar's apology tour' tulisan Joshua Trevor dan 'the reversal of anwar ibrahim' tulisan Rachel Motte yang menyifatkan Anwar sebagai pemimpin yang 'kurang patuh' kepada Amerika seperti Najib.

"Kepimpinan Malaysia sekarang ini pro-perniagaan, pro-Amerika dan bersedia untuk bangkit dan berjuang sebagai sekutu strategik Amerika Syarikat di dunia Islam. Di Persidangan Puncak Keselamatan Nuklear di Washington baru-baru ini, Perdana Menteri Najib Razak berikrar untuk membantu Washington di pelbagai medan, bahkan turut menghentikan pembekalan petroleum ke Iran sejurus kembali ke Kuala Lumpur," kata penulis Rachel Motte.

Artikel dari laman web konservatif berhaluan kanan itu juga menyatakan Najib telah berjanji membantu Amerika Syarikat dalam pelbagai perkara termasuk menutup penghantaran barangan petroleum kepada Iran setelah Persidangan Puncak Keselamatan Nuklear di Washington, awal tahun ini.

"Warga Malaysia perlu lebih peka kerana dalam keghairahan Najib menambat hati kelompok Amerika," kata Ahli Parlimen Balik Pulau Yusmadi Yusoff.

Beliau menggadai banyak kepentingan Malaysia terutama imej negara dengan negara Islam dalam isu Iran, dimana Malaysia dilihat telah menjadi 'ayam sabung' Amerika Syarikat," tegas beliau.

"Malaysia dilihat lesu dan lembik dalam membahas isu Palestin malah membawa agenda anti-terrorisma acuan Washington, dan bukannya agenda serantau dan sejagat," tambah Yusmadi.



Laporan dalam Utusan dakwa Anwar 'alat' CIA

Utusan Malaysia hari ini meneruskan serangan terhadap ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam laporannya - kali ini akhbar itu memetik tulisan seorang penulis blog - yang mendakwa ketua umum PKR itu adalah "alat" kepada Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat.

Dalam edisi Ahadnya hari ini - Mingguan Malaysia - akhbar harian bahasa Melayu itu memetik tulisan Elaine Meinel Supkis, yang digambarkannya sebagai "seorang penulis blog terkemuka", mendedahkan bahawa Anwar merupakan "alat" CIA .

Akhbar tersebut menterjemah tulisan Elaine dalam blog - Culture of Life News - seperti berikut: "Anwar bukan ejen tetapi alat yang dicipta oleh CIA. Senarai rakan-rakan membuktikan segala-galanya dan merupakan ejen CIA yang menyamar."

Mingguan Malaysia memetik tulisan Elaine yang bertajuk 'CIA and Mossad want Anwar Ibrahim assassinated (CIA dan Mossad mahu Anwar Ibrahim dibunuh) yang menyebut bahawa Anwar merupakan alat ciptaan CIA bagi menjaga kepentingan dan perancangan sulit negara itu di Malaysia.

Tidak banyak yang diketahui mengenai Elaine kecuali apa yang terdapat dalam blognya. -mk
.

No comments:

Post a Comment