20090508

IMBASAN INSTITUSI AMK JOHOR

Dewasa ini banyak pertembungan idealogi diantara individu dan penjawat AMK Johor. Bagi saya ia bukan sesuatu peperangan atau revolusi untuk menukar kepimpinan sediaada.
Jawatan Ketua sudah menjadi lumrah secara tidak langsung mencipta pertembungan ketokohan. Sikap tidak puashati jika ditanyakan, setiap ahli ada cetusan tersendiri. Realiti mereka yang impikan jawatan sebagai ketua jika tidak dilantik, sedikit sebanyak akan mempengaruhi individu lain untuk dirinya disokong. Idea negitif amnya akan terhasil momokkan yang membawa kepada berpuak-puak.
Perlu diingatkan bahawa ketua bukan untuk diterjah sahaja. Setiap permasalahan perlu dibincangkan dan disalusikan bersama-sama. Ia pasti membawa kesan kearah kejayaan, jika tidak pun akan mengurangkan pergeseran apabila gagal mencapai maksud kerja yang dicadangkan.
Insyallah , setiap individu berpeluang menjadi pemimpin utama atau ketua. Cuma yang tidak terpilih bukan kerana tidak bermoral atau berketerampilan, hasil kerja yang lepas menjadi batu ukuran.

No comments:

Post a Comment