20090515

15 - 05 - 2009

8.01 am
Belia 'generator' dan nadi negara. Khabarnya persatuan belia dari Johor memenangi lagi salah satu anugerah belia kebangsaan yang akan disampaikan oleh Perdana Menteri sebentar lagi.

Tidak dinafikan lagi belia dari Johor sememangnya dikenali mempunyai didikasi mengembeling tenaga bersama dan mempunyai dairi catatan harian ( perakuanan dan pentadbiran ) yang disegani. Saya salah seorang nadi pengerak beberapa persatuan belia di Johor khusus di zon selatan merasa bangga atas kecapaian belia dari Johor amnya.

Belia kampung mahupun Felda di Johor mempunyai gagasan kerja berpasukan telah banyak membuahkan hasil. Kratif dalam apa juga tindakan dan kerja berkumpulan. Pastinya bukan memjadi persoalan mengapa belia dari Johor memenangi banyak anugerah.

Saya mengucapkan tahniah kepada Persatuan Belia Kampung Jawa diatas kecapaian mereka. Usaha yang dijalankan memberi inpirasi kepada persatuan lain di Johor untuk terus maju. kepada Belia Felda Bukit Besar saya berharap selepas ini rakan - rakan yang saya tinggalkan meneruskan usaha kerja saya sebelum ini. Gapai tangan bersama - sama dan bentuk pasukan yang memberi manfaat kepada generasi sekarang dan seterusnya.

No comments:

Post a Comment