20090506

06 - 05 - 2009

08.37 am

Satu persoalan yang sering diutarakan oleh pimpinan masakini. Kemana arahtuju Ketua Umum PKR iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam memonopoli politik Malaysia dan masadepan PKR umumnya Pakatan Rakyat.
Segelintir pimpinan AMK mengeluh dengan polimik politik tanahair sekarang. Banyak yang sangsi dan beranggapan akhirnya mungkin DSAI akan kembali kepangkuan UMNO. Saya tidak dapat memberi jaminan tentang pekara itu, benar atau tidak keadaan akan menentukkannya.
Dalam dunia perjuangan, individu itu dipengaruhi oleh persekitaran semasa. DSAI mahu menyertai UMNO atau kekal bersama PKR itu hak beliau. Apa yang saya boleh tekankan ialah perjuangan perlu ditegakkan selagi nyawa dikandung badan. Selagi individu itu beriman tentu kebatilan perlu ditegah dan kebenaran diletakkan dipersadanya.
Saya meneru kepada semua, politik adalah salah satu landasan untuk menegakkan kebenaran. Walaupun extremis agama beranggapan politik adalah wadah najis dalam berdakwah. Ia terpulang kepada individu untuk mengolahnya.

No comments:

Post a Comment