20090509

09 - 05 - 2009

07.42 am

Sebelum Parti Keadilan Nasional (PKN) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditubuhkan. Parti dianggap pembangkang terutama Parti Islam Se-Malaysia ( PAS ) menjadi agenda utama BN-Umno untuk dipujuk rayu lompat/keluar parti. Semangat 46 pun menjadi agenda Umno.
Dewasa ini PKR menjadi sasaran utama. Parti yang saya naungkan ini telah bertali-arus menjadi tajuk media utama mereka yang tidak puas hati keluar dan lompat parti. Kesannya sedikit sebanyak menimbulkan perang mulut diantara ahli dan segelintir pimpinan pusat, negeri dan bahagian. Ia sememangnya menjadi agenda BN-Umno untuk memecah-belahkan keharmonian yang telah ujud. Motif mereka untuk menyematkan kerakusan mereka.

Agenda kerja banyak yang tergendala disebabkan etika lompat parti ini. Saya rasa ia akan berlarutan selagi BN-Umno mengunakan segenap jentera kerajaan , Institusi kewangan , mahkamah, Polis, SPRM (BPR) , media prima dan pujukan melalui imbuhan yang lumayan. Di Johor tidak kurang sengketa ini berlaku. Adakalanya menjadi perbalahan.

Saya menyeru AMK Johor dan pendokong PKR juga Pakatan Rakyat, jika berlaku perkara sedemikan rupa perlu adanya 'counter back'. Apabila terperangkap dengan emosi dan amarah yang menimbulkan pecah-hati perlunya ada perbincangan dan sedikit kesabaran.
Saya akui dan semua maklum PKR serba kekurangan, sumber kewangan agak terbatas. Selangor dan negeri lain kita jajahi bukan untuk kemewahan ahli parti. Wang rakyat adalah untuk rakyat. Semoga keazaman kita menperjuangan keadilan sentiasa berada dilandasannya.

No comments:

Post a Comment