20090529

29 - 05 - 2009

15.47 pm

Sudah lama isu PKZF diperdebatkan. Malang sungguh SPRM yang kelihatan seperti bijak pandai, cekap dan pantas rupa-rupanya indah khabar dari slogan yang war-warkan.

Permasalahan yang berlaku dari sikap BN-Umno itu sendiri yang menjadikan politik mereka mengalakkan rasuah, ketirisan dan kronisme. Negara semakin hancur tetapi topik kominis yang diwayangkan kepada umum. Keruntuhan moral dan ekonomi dipandang sinis.

Semalam Najib seperti terkejut lagi mendengar perkhabaran negara mengalami defisit yang paling teruk sepanjang tahun 2000. Boleh percayakah kita tahun ini hanya berlaku penurun negitif 4-6%.

Setelah Amirsyam gagal memperbaiki ekonomi mengapa beliau dilantik lagi. Dimanakah kewarasan Najib menilai para pembantu. Jelas sudah sebelum ini bekas pengurusi Maybank itu gagal dalam pentadbirannya. Adakah Malaysia ketandusan pakar yang terbaik ??

Kembali kepada permasalahan PZKF, apa yang mampu dilakukan oleh BN. Kes Perwaja telah menjadi hiburan besar pada kroni dan rakan-rakan Tun Daim/ Mahathir. Saya percaya rakyat Malaysia akan diperbodohkan lagi dan lagi.

No comments:

Post a Comment