20090709

09 - 07 - 2009

11.22 am

Kelihatan BN-Umno tersedu dengan persepakatan yang berlaku di Kedah menegenai isu kandang penyembelihan babi. Sebelumnya saya yakin setiap permasalahan yang timbul boleh diselesaikan dengan semangat Pakatan Untuk Rakyat.

Mungkin ada yang nakal membuat kenyataan terbuka kepada media. Ianya elok untuk pulisiti bersama. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada media kerana mensensasikan pemimpin Pakatan Rakyat. Jika tidak kerana isu kandang babi ini saya alpa siapa ketua DAP Kedah. saya yakin ada pimpinan AMK juga seperti saya.

Di Pulau Pinang, terdapat sedikit pergeseran antara pakatan rakyat. Jika Allahyarham P.Ramlee pernah berkata, 'sedangkan lidah lagi tergigit...'.

Berpolitik adakalanya jawatan menjadi pertikaian. Itu lumrah, tetapi tidak segawat dalam BN-Umno sehingga ke mahkamah dan tikam-menikam antara puak. Ketika ini berbalahan setiap bahagian terutama Umno kian menjadi lali. Mungkin juga berebut menjahamkan wang rakyat.

Tahniah buat Pakatan Rakyat Pulau Pinang dan Kedah diatas persepakatan yang kian mantap.


No comments:

Post a Comment