20100814

Politik Selak Kain - Ezam

Saturday, August 14, 2010
Politik dalam kain tak membijakkan rakyat

Berkesempatan diperdengarkan beberapa keratan rakaman teman - teman lama yang bersama Ezam menyeberang untuk bersama regim penguasa dalam parti Umno.

Umno yang makin hilang hujah dalam mempertahankan tindakan mereka dari serangan sudah tentu seronok mempergunakan mereka ini. Garis pendekatan mereka yang sensasi, bermain politik selak kain cukup untuk menarik perhatian rakyat dan mengalihkan tumpuan terhadap isu polisi dan dasar.

Cuma selaku anak muda hendak mempertegaskan politik selak kain ini tidak mendidik rakyat sama sekali. Kalau hendak jawab dan berlawan politik dalam kain mudah sangat.

Ghani Haron dalam banyak siri ucapanya menumpang pentas Ezam sering menyerang Azmin dengan menyatakan akan membogelkan Azmin. Walaupun semua dalam parti tahu selepas Ghani keluar ISA dia 'dibela' oleh Azmin. Pada ketika itu ramai kelompok seperti ini dalam parti di mana dia mahu disudu kerana pada mereka, mereka hilang punca pendapatan kerana bersama perjuangan maka pemimpin utama parti harus memikirkan makan minum mereka dan keluarga.

Masih teringat dalam satu mensyuarat Pemuda Keadilan terpaksa dihentikan kerana Ghani Haron dan Zahid Md Arif bergaduh. Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Saifuddin Nasution pada ketika itu memangku tugas Ezam Md Nor terpaksa dihentikan kerana Zahid dengan lantang menuduh Ghani ada hubungan 'luar biasa' dengan isteri Ezam.

Ramai dalam Pemuda pada ketika itu mengetahui bagaimana Ghani sering bangga kerana ke sana sini beritahu orang dia pakai pakaian Ezam dan diberi tidur rumah Ezam.

Zahid dalam mesyuarat juga menuduh Ghani pernah cuba 'try' isteri seorang tokoh Sarawak tempat dia menumpang ketika mereka ke Sarawak untuk program parti. Ghani minta Zahid menarik tuduhan itu, tetapi Zahid enggan.

Tak perlu diteruskan kisah ini. Kini Zahid, Ghani dan Ezam semuanya duduk dalam Umno dan cuba bermain dalam garis politik akhlak dengan kononya membongkarkan politik dalam kain. Kalau nak kata orang dayus tidakkah Ezam dayus kerana terus membela Ghani Haron yang pernah dikaitkan dengan hubungan istemewa bersama isterinya ? cukup............

Pasal main sumpah-sumpah pun cukuplah juga.... Ezam paksa Kak Wan sumpah.... apa kata paksa pula kak Bahirah isteri Ezam sumpah nafi tuduhan Zahid mengenai hubungan Ghani dan dia semasa Ezam dalam penjara, kemudian paksa pula Ghani atau Zahid sumpah bukan susah semua dah ada dalam Umno.... lebih lagi paksa Lokman Adam yang kini exco pemuda Umno sumpah mengenai tuduhanya terhadap Ezam iaitu mengenai harta Ezam yang disebat dari sumbangan terhadap gerakan reformasi, suruh Ezam sumpah nafi cubaan mengorat Nurul Izzah ...ops lupa Lokman dah sumpah cuma Ezam tak jawab sumpahnya.... persoalanya bila nak sudah...??
.

No comments:

Post a Comment