20100809

KAEDAH BIADAP POLITIK UMNO




Bertaburan Banner-banner provokasi dan berbaur fitnah yang tertera ayat

"PKR JOHOR MENYOKONG PENUH
DATO` SERI CHUA JUI MENG
SEBAGAI PENGERUSI PKR JOHOR
DAN CALUN MB JOHOR"
Juga terpapar gambar Baginda Sultan Johor, Jata Johor, gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Chua Jui Meng dan logo PKR telah terpasang dimerata tempat diantaranya di Daerah Muar, Batu Pahat, Pontian dan Johor Bahru.

AMK Johor telah membuat laporan polis pada 8hb Ogos 2010 jam 5.45 petang di Balai Polis Simpang Renggam dengan no repot : SPG RENGGAM/003024/10. Repot tersebut telah diterima oleh L/KPL Tuan Nor Azurani Bt Raja Yaakob No Personel R131679.
AMk Johor mendesak agar siasatan terperinci dan telus dijalankan kerana banner-banner tersebut telah memfitnah Datuk Chua Jui Meng dan Keadilan sendiri. Lebih mendukacitakan lagi ianya berbaur perkauman dan berniat jahat dengan melibatkan intitusi raja iaitu Baginda Sultan Johor.

Tidak syak lagi, banner-banner tersebut dilakukan oleh puak-puak umno. Ini dapat diperkukuhkan lagi kerana sebutan ayat yang tertera, jauh bezanya berbanding ayat-ayat Keadilan walaupun terpapar Logo Keadilan. Perkataan Dato` dan Pengerusi PKR bukan istilah dalam Keadilan.

Umno terdesak dan telah mengambil kesempatan memasang Baner-banner Fitnah tersebut sempena "Kembara Mahkota Johor". Mereka juga memang berhasrat untuk membangkitkan kemurkaan Baginda Sultan Johor terhadap Keadilan dan Pakatan Rakyat. Tindakan biadap umno inilah yang telah membangkitkan kemurkaan Bagida Sultan.

Sesungguhnya AMK Johor mengecam keras tindakan umno yang secara sengaja membangkitkan kemurkaan Baginda Sultan yang kononnya dilakukan oleh Keadilan. Jijik sungguh permainan politik umno.

Mengikut Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor, Menteri Besar mestilah dari kalangan Orang Melayu yang beragama Islam dan ianya tidak boleh disangkal samasekali. Tetapi umno yang jahil dengan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor telah membangkitkan kemarahan dikalangan orang Melayu Johor. Sentimen perkauman terus dimainkan agar Datuk Chua Jui Meng dan Keadilan dibenci dan dimusuhi rakyat Johor.

AMK Johor juga mendesak agar individu atau syarikat yang menerbitkan banner-banner tersebut diambil tindakan sewajarnya dan bersesuaian dengan akta penerbitan. AMK Johor dan Keadilan Johor bersedia menghadap kebawah Duli Tuanku bagi memperjelaskan keadaan yang sebenarnya.


.

No comments:

Post a Comment