20100831

Merdeka!!. Syoknya Merdeka

Sambutan Kemerdekaan Negara seakan-akan tiada ertinya lagi. Kenikmatan menyambutnya juga hambar. Sekadar berlakun menuruti kehendak BOS saja. Anak Muda bagaikan balaci diminta kibarkan Jalur Gemilang semata-mata untuk menampakkan sambutan yang meriah.

Terjerit-jerit seronok anak muda melaungkan Kalimah Keramat.. "Merdeka" !!! "Merdeka"!!! "Merdeka" !!! sedangkan mereka sendiri tidak jelas erti kemerdekaan. Budaya penjajah masih terikat kuat dalam kehidupan mereka..

Sementara Pemimpin umno/BN, yang kononnya beriya-iya dengan retorik 1Malaysia ingin menghapuskan golongan perkauman sehingga tanpa usul periksa terus munyerang Pakatan Rakyat. Mata belolok mereka telah dapat melihat, YB Teo Nie Ching melangkah masuk menghulurkan bantuan ke surau. Sedangkan ramai kontraktor bukan Islam buat kerja pembaikkan surau/masjid langsung keluar masuk kawasan.... tidak pula dicemuh!!! Wajarkah disebabkan Teo adalah YB Pakatan Rakyat.

Corong telinga mereka yang capang juga dapat mendengar alunan lagu Namewee yang katanya rasis. Sedangkan Pengetua Rasis dari Sek. Men. Tg. Abd Rahman Putra Kulai yang secara terbuka telah menghina pelajar Cina dan India disaksikan ratusan pelajar dan guru-guru hanya ditukarkan saja. Hukuman yang tidak adil sama sekali. "ISA telah dimansuhkan ker????"

Doa untuk hidayah Ketua Menteri Pulau Pinang juga dijadikan hebahan untuk memporak perandakan rakyat. Syukurlah Pakatan Rakyat sudah matang dan tidak mudah melatah. Apa juga usaha umno untuk memburuk-burukkan PR, akhirnya akan meludah kepada diri sendiri.
.

No comments:

Post a Comment