20091112

Wadah Tersedia , Ayuh Galas Bersama Keringat

Perbincangan kelompok AMK Johor (AMKJ) malam tadi membicarakan amanah Majlis Perhubungan Negeri Johor (MPNJ) yang memberi kepercayaan kepada AMKJ lagi untuk melaksanakan ceramah perdana pada 22hb. November .

Pencatat mengambil tanggungjawab agar program di Cabang Kulai ini menjadi panduan tanpa keputusan emosional, menekan mesyuarat dan bersendirian. AMK perlu bersatu membina kekuatan.

Ini adalah ruang untuk kembali bersatu dan memulihkan semula semangat juang yang telah lama disembunyikan.


Emosi perlu sebagai individu normal tetapi kepentingan pasukan perlu digarap dan digilap agar menghasilkan wadah yang diyakini rakyat.

Pencatat ingin membawa pembaca kezaman silam dimana kesungguhan Nabi Ibrahim A.S dan Nabi Ismail A.S membina Ka'abah atau Baitullah.

Dalam kepayahan di padang pasir Baginda bersepakat mendirikannya. Lantas berdoa agar Ka'abah sentiasa dikunjungi tanpa henti menjadi pusat ibadat serta perekonomian yang sentiasa subur.

Allah memabulkannya selepas kemangkatan Baginda. Ianya dari hasil kesungguhan, iltizam dan disertai munajat tanpa henti oleh Baginda.

Oleh yang demikan AMK perlu mengambil iktibar kemahsyuran Ka'abah. Berbalah dan menuding pabila gagalnya "Program Menggilap Harapan Rakyat' merupakan sikap yang perlu dilontarkan.

Nabi Ibrahim dan Ismail A.S tidak menikmati hasil mahsyul Mekah sekarang. Hari ini dan setiap tahun lebih 3 juta mengunjungi Ka'abah atas usaha Baginda.

AMKJ perlu yakin, Allah pasti kotakan setiap usaha yang murni. Jika bukan sekarang, anak cucu kita pasti nikmati negara yang adil, telus dan berwibawa atas usaha kita. Amin.

No comments:

Post a Comment