20091105

Raja Segala Keputusan, Ahli MCA Tiada Hak

Jika pembaca mentelaah kerajaan BN 1Malaysia. Terdapat campur tangan tidak berilmu daripada Perdana Menteri 1Malaysia terhad ROS untuk menidakkan hak ahli MCA pada mesyuarat EGM parti itu.

Secara jelas Presiden dan Timbalan Presiden telah disingkirkan oleh ahi MCA tetapi PM 1Malaysia merampas hak itu dan menobatkan 'pelakun lucah' dan 'penyeleweng PKFZ' semula.

Pencatat tidak mempertikaikan MCA, parti itu sememangnya sudah kurap dan asyik krisis kepimpinan jawatan sejak 80'an.

Hak MCA ditentukan oleh UMNO. Ia juga telah berlaku kepada PPP, Gerakan dan MIC. Begitulah rakusnya UMNO dalam kelompok Barisan Nasional.

Sebenarnya didalam BN tidak wujud MCA, MIC, PPP dan parti lain kerana semuanya dikawal oleh UMNO. Ucapan Presiden UMNO penentu setiap mesyuarat agung parti komponen BN.

Keputusan mesyuarat agung parti komponen BN itu sudah diketahui umum, setiap keputusan ahli akhirnya UMNO akan menentukan boleh dilaksanakan atau tidak.

Sudah pasti parti-parti itu hanya alat untuk memancing undi sahaja dan meneruskan kerakusan pemimpin UMNO. Secara logiknya BN tidak wujud, UMNOlah raja segala keputusan.

Jika ada keputusan seperti mencabar UMNO, pimpinan UMNO seperti biasanya akan mengugut mengunakan ISA dan mahkamah untuk menutup 'mulut-mulut' pemimpin yang lantang mempertahankan hak.

No comments:

Post a Comment