20091129

Muhyiddin Yassin Setaraf Dengan Chin Peng

Pencatat hairan menapa Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Editor Utusan Malaysia masih berminat memainkan isu Chin Peng lagi baru-baru ini.

Apa yang menjadi tarikan politik dengan mengimbas kembali isu basi itu. Jika tiada kemaafan mengapa diungkit-ungkit lagi. Ia bakal mengundang permusuhan kaum jika gagal dibicarakan.

Jika ingin bicara mengenai Chin Peng yang menghianati negara. Pencatat dan rakyat Johor juga tidak boleh maafkan penghianatan Muhyiddin terhadap Johor Corporation.

Johor Corporation dipulihkan dan menjadi syarikat gergasi, ahli lembaga Johor Corpration telah mengharamkan segala projek dan pentadbiran disentuh oleh UMNO-BN Johor. Hasilnya Johor Corporation terlalu megah dan mantap.

Kulim (M) berhad, KFC Holding, Metro Parking Bhd. , Duraclean Sdn Bhd, Harta Consult Sdn Bhd, Johor Land Bhd. , Kumpulan Perubatan Johor (KPJ) dan ratusan anak syrikat Johor Corporation telah tidak memaafkan Muhyiddin diatas penghianatannya semasa menjadi nadi Johor.

Sehingga kini UMNO-BN diharamkan 'menjejak kaki' di Johor Corporation kecuali Datuk Seri Abdul Ghani Othman yang terpaksa 'makan gaji buta' sebagai pelengkap pengerusi mesyuarat tahunan sahaja.

Kini Muhyiddin dengan sengaja memainkan isu Chin Peng agar semua lupa penghianatan Muhyiddin terhadap rakyat Johor yang telah rugi berbillion ringgit itu dilupakan.

Pencatat diberitahu, pendokong UMNO-BN Johor masih membenci Muhyiddin kerana peristiwa keruntuhan Johor Corporation. Harta rakyat Johor ditiris, diselewengkan dan jahamankan dengan sengaja.

Malah semasa pemilihan Agong UMNO yang lepas, majoriti wakil-wakil UMNO Johor tidak mengundi Muhyiddin. Dendam yang diketahui umum.

Realitinya, tiada seorang pun pendokong UMNO-BN mendapat projek walaupun satu sen dari Johor Corporation atas logo parti. UMNO-BN dicop sebagai parti penghianat oleh Johor Corporation, syarikat yang bernilai trillion ringgit itu.

Jelas dan diketahui Muhyiddin Yassin adalah penghianat parti dan anak bangsa negeri sendiri. Isu Chin Peng dimain-ulang adalah kerana takut bayang-bayang penghianatan yang telah dilakukannya.

No comments:

Post a Comment