20091117

Mahathir Meneruskan Jatidiri Mencemuh Umat Melayu

Tun mahathir Mohamad mempertikaikan kewibawaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pengurusan ekonomi negara.

Mahathir mengatakan Anwar tidak mengetahui dalam pengurusan ekonomi. Mantan Perdana Menteri itu sekali lagi mendabik dada beliau adalah ahli ekonomi yang berjaya.

Ia sebenarnya serangnya politik dan bimbang ketokohan Anwar yang kian memuncak ketika ini. Sejak Anwar dipecat, Anwar telah dilantik oleh pelbagai organisasi sebagai penal ekonomi, perunding politik tempatan dan antarabangsa.

Sedangkan Mahathir hanya dilantik sebagai penasihat tempatan sahaja. Kelmarin Anwar sekali lagi dilantik sebagai Penasihat Kerajaan Selangor, ia memberi tamparan hebat kerana tiada perlantikkan baru untuk Mahathir.

Jika ada hanya organsasi terpinggir dan tidak popualar.


Kenyatan terbaru Mahathir memperlihat sikap hasad-dengki masih terpatri selagi Anwar bernyawa. Kita melihat Mahathir tidak boleh melihat umat melayu lebih cemerlang daripadanya.

Oleh yang demikian pencatat menasihatkan Kerajaan Perak, N.Sembilan, Melaka dan lainnya lantiklah Mahathir sebagai Penasihat Ekonomi.

Pencatat mengerti Mahathir masih ketagih popuariti melalui setiap kenyataan media dan penulisan blog. Baginya mencemuh umat melayu adalah tabiat semulajadi.

1 comment:

  1. MAMAK MAHADEY MEMANG BAPAK PENGKHIANAT MELAYU DARI DULU ,KINI DAN SELAMANYA !

    ReplyDelete