20101202

Mengapai Matlamat Perjuangan Rakyat

Tamat sudah pemilihan Cabang dan Majlis Pimpinan Pusat. Tapi Masih ada cabang yang belum diselesaikan lagi. Terdapat juga bantahan yang masih dalam penelitian.

Puak UMNO dan bekas ahli KEADILAN tanpa henti menyerang parti pelbagai kaum ini. Jika UMNO menyerang, ia adalah lumrah. Jika bekas ahli KEADILAN terutama mereka yang menjadi wakil rakyat atas tiket KEADILAN. Ia merupakan sesautu yang janggal.

Pencatat melihat komentar dan serangan mereka seperti kebudak-budakkan. Mungkin juga terpaksa 'menyalak' kerana memilih diri mejadi 'anjing peliharaan UMNO'.

Jika dibangkitkan tentang status ketuanan melayu & dan darjah kebesaran. Maka kita lihat yang bercakap itu lebih rendah moralnya.

Kita lihat juga sebelum ini, YB Haji Zulkifli Nordin bercakap tentang Islam dan aqidah. Kini menyerang pula tentang dasar dan pemimpin kronisme.

Mungkin juga beliau terlupa semasa menaip diblognya beliau sedang memakai kopiah atau terlupa berzikir.

Bagi KEADILAN Johor. Pencatat rasa terkilan rakan-rakan yang sebelum ini pernah bersama berjuang dan bertungkus lumus dalam gerak kerja. Beralih perjuangan hanya kerana jawatan kurang enak.

Akibat itu tentu tuan punya diri merasakan sendiri deringan telefon mudah alihnya kian sepi dengan sendirinya.

Bagi pencatat mereka yang bercita-cita gelojoh tidak perlu menyertai KEADILAN. kelak mesyuarat dijadikan gelanggang perebutan jawatan dan memfitnah rakan seperjuangan.

Ingatan pencatat kepada rakan-rakan KEADILAN, jika mahukan jawatan atau ingin menjadi wakil rakyat. Ianya nafsu yang baik. Namun perlu sedar dan cermin diri sendiri. Ekonomi sendiri tidak terus, punya syarikat yang "hidup segan mati tak mahu".

Tidak perlulah berbicara tentang meminta diri untuk dicalonkan dalam pilihanraya. Kelak terbinasa oleh cita-cita mat jenin dan merosakkan imej KEADILAN.

No comments:

Post a Comment