20100930

Sembang Menjelang Hari Pemilihan

Pertemuan dengan wartawan RTM semalam mengimbau bicara lepas. Ramai rakan-rakan terperangkap apabila ketemu media pro UMNO. Tidak pasti dikeluarkan dikaca tv atau tidak.

Persoalan meraka seperti didalam jangkauan. Isu-isu pemilihan dan pencalonan pimpinan pusat. Disebut juga kesetian ahli terhadap PKR dan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pertanyaan lain banyak berkisar tentang beberapa pemimpin PKR yang kalah dalam pemilihan Cabang dan beberapa insiden bantahan. Sepatutnya mereka bertanya Setiausaha negeri. Kurang manis pencatat diajukan sedemikian.

Menjelang pemilihan cabang 02 dan 03 Oktober ini, pencatat melahirkan rasa keyakinan baki Cabang di Johor dapat melaksanakan dengan bijaksana.

Mungkin ada rakan-rakan tersinggung denga pesanan ringkas ( sms ) dan bicara facebook. Jika difikir dari sudut rakan sepejuangan, tentunya kurang manis didengar.

Jika dilihat dari sudut pertandingan, tidak dinafikan 'bentisan' dan 'terjahan' mungkin berlaku.

Ada juga diberitakan telah bersiap sedia dengan surat bantahan jika percaturan mereka tewas. Masalah teknikal pusat dijadikan senjata ampuh seperti notis lambat diedarkan, senarai keahlian tidak dibekalkan dan sebagainya.

Ia memperlihatkan ahli PKR sudah cekap dalam pilihanraya. Pencatat menyeru kepada ahli AMK Johor, jika kalah terima kenyataan dan jika menang teruskan kerjasama pasukan.

No comments:

Post a Comment