20100921

SELAMAT DATANG KE JOHOR DARUL TA'ZIM

Lidah 'suara rakyat' (Malaysiakini) sehari-dua ini menghadapi masalah gangguan oleh manusia yang tida bertanggungjawab. Hakikat kepada manusia sejak zaman Nabi Adam A.S . Hasad dengki.

Tentunya rakan-rakan pembaca menanti dengan debaran siapakah yang dicalonkan sebagai peneraju PKR selepas ini. Adakah 'A' dipilih atau 'B' tersingkir.

Sehingga detik catatan ini ditaip, Ketua AMK, Srd. Shamsul Iskandar Mohd Akin memecah rekod AMK dan politik tanahair apabila mendapat percalonan tertinggi pencalonan meneraju golongan anak muda dan Naib Presiden.

Malah beliau menerima pencalonan Majlis Pimpinan Pusat dan ada ura-ura beliau akan membuat kejutan dalam pecalonan. Ianya akan diketahui selepas hari terakhir pencalonan pada 3hb Oktober 2010.

Pencatat mendengar rakan-rakan dari Sabah, Pahang atau Johor seakan bakal mencalonkan beliau pada tampuk yang diimpikan oleh setiap politikus.

Agak mengecewakan bagi rakan pimpinan pusat mula bermuka-muka mencari undi ketika ini. Sedangkan sebelum ini ingin mendapat bantuan gerak-kerja dan pandangan nasihat tidakdi layanani langsung.

Ada suara-suara sumbang menasihatkan Johor memberi pecahan undi kepada YB Azmin Ali dan Datuk Zaid Ibrahim. Pencatat enggan mengulasnya kerana sebelum ini mereka memang susah untuk dihubungi. Mungkin dibelenggu urusan yang bertali arus.

Pencatat mengucapkan kepada regu Azmin dan sesiapa sahaja, SELAMAT DATANG KE JOHOR DARUL TA'ZIM. Kedatangan tuan-tuan dan puan-puan amat dialu-alukan. Mudah-mudah bukan sekadar memancing undi. Berterusanlah mampir ke Johor.

Tanpa kami siapa tuan, tanpa tuan siapalah kami. Terima kasih atas kesudian menelefon pencatat dan rakan-rakan.

No comments:

Post a Comment