20100919

Kepada yang Bercuti, Selamat Kembali....

Bahang Pemilihan Cabang masih menjadi agenda dibeberapa negeri dewasa ini.

Mungkin juga kerana UMNO-BN lali bertelagah dengan PERKASA menjadi punca rakan-rakan menyibukkan diri dengan isu-isu dan individu Pemilihan 2010.

Isu Tan Sri Hashim Ali disingkirkan oleh JCorp juga kebimbangan dikalangan pemerhati ekonomi Johor Darul Ta'zim. Kononnya 'istana' terbabit dalam penyingkiran tersebut.

Isu beberapa politikus cuba merampas kerusi Menteri Besar daripada Datuk Seri A Ghani Othman juga tidak memanaskan cuping teliga rakan-rakan di PKR Johor.

PERKASA yang secara tidak langsung menentang tranfomasi 1Malaysia daripada Islam Hadhari yang dijaja oleh Utusan Malaysia nampaknya menguatkan lagi perbalahan Najib-Mahathir. Ianya hanya gimik mencari popualariti.

Lebih mengambil perhatian dalam PKR Johor mengenai isu kelayakkan Bekas ketua Cabang Johor Bahru yang dibelenggu masalah perniagaan dan Pemilihan Ketua Cabang Gelang Patah yang dikatakan Mantan ketuanya menyusun strategi khusus.

Gelang Patah menjadi buah-mulut dikalangan rakan-rakan melayu PKR setelah dikatakan Dr. Zaleha hadir dihari penamaan calon dan dikatakan telah mengadakan beberapa siri perjumpan bagi menyusun-atur tampuk Ketua Cabang, Timbalan, Naib Ketua dan Ketua AMK Gelang Patah.

Pencatat lihat daripada bicara PERKASA hingga isu pemilihan adalah asam-garam politik dewasa ini. Pencatat mengucapkan selamat kembali kepada Dr. Zaleha ke persada politik setelah bercuti panjang selepas sakit.

Pencatat berharap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Chua Jui Meng menyambut kembali Dr Zaleha dengan memberi tugas yang agak selesa melalui pengalaman dan jasanya kepada PKR dan Pakatan Rakyat.

Kepada rakan-rakan yang terbabit dengan perebutan jawatan, pencatat mengingatkan bahawa setiap pertandingan pasti ada yang menang dan kalah.

Yang menang perlu gapai yang kalah, yang kalah perlu menyokong yang menang. Itulah istilah demokrasi yang diimpikan semua.

No comments:

Post a Comment