20101101

Muafakat Pasti Membawa Berkat

Salam perjuangan buat rakan-rakan di PRK Batu Sapi dan Galas. Dengan doa dan keyakinan pencatat mendoakan kemenangan berganda buat Pakatan Rakyat.

Pencatat merasakan hangat di kedua-dua pilihanraya kecil tersebut sama bahangnya dengan pergolakkan di Keadilan Johor.

Maaf kepada kedua-dua pihak yang mempertahankan keputusan mereka. Jika dilihat dari pelbagai sudut pencatat rasa eloknya berkecuali.

Jika dilihat kepada pengorbanan pada perjuangan parti maka ini merupakan titik tolak kepada duit poket yang sengaja dihangguskan.

Beberapa pendapat dari rakan-rakan. Mereka mempunyai ketegasan tersendiri.

Pencatat enggan berpihak kepada pergolakkan ini. Sememangnya nakhoda perlu satu sahaja nakhoda. Jika ada pihak beranggapan nakhoda yang ada perlu diganti maka siapakah yang layak ?

Adakah Saiman Marzuki ?
Adakah Hj Halim Dawam ?Imbang PenuhAdakah Dr Fadhli ?
Adakah Syed Hussin Ali ?
Adakah Dato' Chua Jui Meng diteruskan ?

Jika salah seorang menjadi pilihan pembaca. Pencatat yakin individu itu sedia untuk dilantik dan mempunyai pengalaman di pilihanraya. Berani berhadapan walaupun di mahkamah atau 'dipentas getir'.

Pencatat merasakan apa jua permasalahan perlunya diperbincangkan dengan telus. Berterusan mengadakan 'side meeting' menjurus kepada perpecahan.

Merujuk kepada Agenda Perubahan Patkatan Rakyat, agenda menyerang peribadi bukannya termaktub dalam agenda membela rakyat.

Maka sudah pasti ada mesyuarat negeri. Adalah lebih baik dibawa berbincang atau diminta disegerakan mesyuarat daripada berkata, "aku betul kau salah".

Kini terpampang di di media beberapa anggota Keadilan Johor tidak berpuas hati terhadap beberapa pekara. Kelihatan kini media bersorak mendapat isi dan 'musuh' terus bertepuk tangan.

Tidak mustahil ada pihak lain pula memanggil wartawan untuk mengeruhkannya lagi. Pencatat yakin hanya dengan perbincangan boleh menyelesaikan perpecahan pendapat.

Pencatat berdoa selepas keputusan dibuat tidak berlaku lagi ungkit-ungkitan.

No comments:

Post a Comment