20090228

28 - 02 - 2008

7.54 am
Saya akan bersama Pak Ngah juga Hj Annuar salleh serta yang lain ke Shah Alam bagi mendengar amanat daripada Ketua Umum Parti keadilan Rakyat (PKR) sebentar lagi. Saya akan ulas pekara tersebut kelak setelah kembali.
Setelah beberapa kali mendengar dan meneliti rakaman ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) di Sidang Parlimen pada 19/02/2009 (http://anwaribrahimblog.com/). Saya pada dasarnya tidak terkejut malah kehairanan timbul dibenak hati. Persoalannya kenapa seorang Ahli Parlimen dari Johor yang namanya acapkali disebut begitu d****u dalam tindakan poliitiknya. Beliau yang boleh di label kan sebagai 'tong kosong' BN-UMNO. Saya pasti pengundi beliau jika mendengar ucapan DSAI itu pasti menyesal mengundi beliau.
Mungkin juga beliau bercita-cita ingin menjadi menteri di era Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak nanti. Persoalannnya mahukah bakal PM itu nanti melantik menteri kabinet seperi beliau. Saya pasti jawapannya 'ya'. Kerana tradisi BN-UMNO melantik menteri dari golongan pembodek dan 'tong kosong'. Pastinya lagi banyak 'rekod' makin tinggi kedudukannya.

No comments:

Post a Comment