20090217

17 - 02 - 2009

5.42 pm
AMK Johor akan mengadakan sidang akhbar esok ( 18-02-2009 ) jam 10.30 pagi bertempat di pejabat PKR Kulai. Semua Exco, AJK dan pendokong KEADILAN diseru bersama-sama.

2.36 pm
Sidang Parlimen penggal ke-2 Sudah bermula.
Media menuding jari ke MP Pakatan Rakyat bila Yang Dipertuan Agong bertitah. Seperti hebat sangat semua MP dari Johor. Datuk Seri Hissamuddin Tun Hussein yang sebelum ini terlalu kerap membidas sifu PR, jarang kelihatan di sidang parlimen yang lepas. Gamaknya keris keramatnya sudah tumpul. Kini lebih 60% pelajar kita tidak tahu/mahu menjawab jawapan peperiksaan dalam bahasa asing. Dok riuh ketuanan melayu sanasini tapi nista di sidang . Ulasan lapuknya, ' Kementerian Pendidikan sedang mengkaji '. Jika anak jantan wahai Y.B. Semberong, hadirlah dengan berani ke Sidang Parlimen , bicarakan masalah anakbangsa.

7.49 am


Media prima membantu Pakatan Rakyat dengan kesungguhan yang jitu.
Rakyat umum, terutama di Kota Tinggi dan Pagoh melihat dengan jelas kelibat Ahli Parlimen mereka menbebel dimuka akbar dan television tentang keadilan hak individu, demokrasi dan pemantapkan ekonomi negara . Hak pengundi mereka hanya diperolehi sebelum pilihanraya umum sahaja. Melayu memang suka saguhati dan memberi undi. India dan cina mula memangkah logo yang bukan dacing.
Datuk Adham Baba menanti-nanti juga apa akan terjadi kepada Datuk Halimah Sidiq yang kerap menemani Tan Sri Rafidah Aziz berkempen untuk jawatan Ketua Wanita. Jika menang... aduh, berkerut dahi Datuk Adham Baba. Jika kalah belum tentu dapat kerusi Pasir Raja lagi.
Apalah dirisaukan jutawan Malaysia susut harta RM76 bilion. Susutnya hanya berkisar nilaian saham. Kemewahan masih dimiliki. Peniaga kecil, penjaja pasar malam, petani dan peneroka FELDA merintih pendapatan merundum. Datuk Shahrir Samad hanya mencicir pasal Komplek Kastam (CIQ) yang ditentangnya sejak dari dahulu. Apa dia peduli ikan selar kuning kecil itu berharga RM8 sekilogram. Hanya amah yang ke pasar.

No comments:

Post a Comment