20090212

12 - 02 - 2009

4.23 pm
.
Hello Zabidie,
Apakah keadaan di Johor?
JED YOONG
.
Hai Jed,
Johor merupakan negeri yang unik landskap politiknya. Kami baru sahaja menerima Ketua Perhubungan dan Angkatan Muda negeri yang baru iaitu Sdr. Anwar Salleh dan Sdr. Zabidie Abbas. Stuasi politik Singapura memungkinkan kami seperti selesa. Pemimpin BN Johor menyerang PR diluar kawasan kerana seperti tiada tekanan di Johor. Itu kesilapan kami.
Johor juga perlukan sentuhan pimpinan pusat yang sangat jarang kesini. Azmin Ali tidak kelihatan. Ketua Umum sudah 8-9 bulan tidak melawat rakyat Johor dan Presiden lama tidak kelihatan dipentas ceramah atau diskusi. Satu persatu anggota AMK meletakkan jawatan mereka.
Namun begitu, doakan dan tegurlah kami. Agar kami sentiasa berada dilandasan yang memberi kebaikkan kepada semua.
.
8.25 am
Tiada kekuatiran anak mudamudi disekitar Johor mengenai perubahan politik di Perak maupun mungkin berlaku di Putrajaya. Di Kawasan Perindustrian Tebrau , Senai dan Pasir Gudang telah berlakunya ribuan pekerja diberhentikan. Malah Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Pasir Gudang memperlihatkan jurang penyusutan kapal masuk-keluar dengan ketara.
Pemuda UMNO/BN Johor lebih risaukan Karpal Singh daripada rakan-rakan meraka yang telah dan bakal dipecat. Terdapat juga pemuda PKR juga ada yang terlalu risau dengan jawatan. Pemuda-pemudi di desa , Felda dan bandar mula meminta Pakatan Rakyat memayungi nasib kejatuhan harga sawit , getah dan pemberhentian tenagakerja.

1 comment:

  1. Hello Zabidie,

    Apakah keadaan di Johor?

    Sekian.

    JED YOONG

    ReplyDelete