20100330

Karpal Cabar Zahrain Ke Mahkamah

GEORGETOWN 28 Mac – Ahli Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh hari ini memberi amaran kepada anggota Parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Hashim supaya tidak menganggu Ketua Menteri Pulau Pinang dengan menghantar surat tuntutan undang-undang dan menganggap perbuatan tersebut sebagai tidak professional.

Dalam satu sidang media yang diadakan di pejabatnya semalam Karpal menegaskan tindakan peguam Zahrain, Hanif Khatri Abdullah yang menghantar notis tersebut kepada Guan Eng sebagai satu sikap yang salah dan tidak beretika.

“Saya beri amarabn kepada Hanif supaya tidak melakukan sebarang tindakan lanjut terhadap Guan Eng. Saya mencabar Hanif untuk tampil untuk berdebat di mahkamah sekiranya beliau sangat yakin dengan tuntutan yang dikemukakannya itu,” kata peguam veteran itu.

Walau bagaimanapun kandungan notis tuntutan yang dihantar kepada Guan Eng itu tidak didedahkan kerana dianggap rahsia.

Notis yang dihantar Hanif berhubung kenyataan Guan Eng yang mendakwa Zahrain keluar daripada KEADILAN kerana gagal mendapatkan kelulusan tender bernilai RM40 juta untuk mengurus projek Bukit Jambul Golf Resort di Pulau Pinang menerusi sebuah syarikat RM2.

Karpal berkata beliau akan menghantar surat balas kepada peguam Zahrain tersebut bukan untuk meminta maaf tetapi sebaliknya untuk mempertahankan kedudukan Ketua Menteri yang didakwa diperlekehkan pihak Zahrin dengan menghantar notis tersebut tanpa prosedur yang betul.

Sumber: Suara-Keadilan


No comments:

Post a Comment